Over Lion Finance
Wij zitten niet in een tijdperk van verandering, maar in de verandering van een tijdperk
In de Vierde Industriële Revolutie. Een tijdperk waarin alles - digitaal en ‘in de cloud’ - aan elkaar wordt gekoppeld. Maar ook een tijdperk waarin oprecht menselijk contact het zakelijk succes domineert.
Een tijdperk waarin MKB-bedrijven dichter op grote corporates opereren, omdat groter wordende logistieke uitdagingen (inclusief stijgende kosten) ervoor zorgen dat productie dichter bij de eindklant wordt gebracht. En een tijdperk waarin toegevoegde waarde – ook binnen het MKB - het nieuwe efficiënt is geworden.
Sleutel
In een maatschappij waarin iedereen – zakelijk en privé – zich bij elke aankoop of beslissing afvraagt: wat levert dit (mij) op. Met onderscheidend vermogen als de sleutel naar (toekomstig) klantcontact en -succes. Een maatschappij die erkent dat uiteindelijk niet de systemen, maar de mensen het verschil maken. Met niet te onderschatten gevolgen voor de eisen die aan werknemers worden gesteld (met kennis en vaardigheden op gelijke hoogte). Met leiderschap aan de top, in plaats van management. Plus de vaststelling dat intern ‘je (financiële) zaken op orde hebben’ niet langer een ‘nice to have’ is, maar een ‘need to have’.
Breedte
Het komende decennium wordt een periode van breedte, in denken en doen. Met aan de ene kant hyperspecialisatie en aan de andere een groeiende behoefte aan generaliteit. Met als grootste uitdaging het samenbrengen van die twee in toekomstbestendige ontwikkeling. Niet alleen op basis van cijfers en (financieel) resultaat, niet alleen op basis van vernieuwing en toegevoegde waarde, niet alleen op basis van de juiste mensen op de juiste plek, maar op basis van dit alles gecombineerd. De uitdaging die Lion Finance heeft voortgebracht. Met haar kompas om MKB-ondernemingen te helpen in deze nieuwe wereld te navigeren, en bestemmingen te bereiken.
Meer informatie >